הכנה לכיתה ו' - איך עושים את זה נכון

כיתה ו' היא השנה החשובה ביותר בבית הספר היסודי. זוהי השנה בה נעשים המבחנים העיקריים להכנה לקראת החטיבה והציונים שמקבלים בהם ישפיעו באופן משמעותי על הקבלה לחטיבת הביניים. הכנה לכיתה ו היא קריטית כדי שהילד שלכם יצליח לעבור את המבחנים בקלות ומתוך ידע ושליטה.

בנוסף, הכנה לכיתה ו' היא קריטית משום שבכיתה ו' מתחילים ללמוד חומר שמהווה את הבסיס לכל מה שלומדים בחטיבה ובתיכון, בפרט במתמטיקה ואנגלית. ילד שיגיע מוכן ועם יסודות טובים יותר לשנים האלו, יצליח ללמוד את החומר ולהפנים אותו בצורה יותר טובה.

לכן חשוב מאוד להכין את הילד שלכם כראוי לקראת כיתה ו' ולדאוג לכך שהוא יבין את מה שילמד.

למה חשוב להתכונן לכיתה ו'?

פעמים רבות נדמה לנו כהורים, שאם אנחנו לא עשינו הכנות מיוחדות לקראת כיתה ו' והתקבלנו לחטיבה, כמו גם סיימנו בגרות בהצלחה, אין סיבה שילדינו לא יצליחו בדיוק באותו האופן. אולם, פעמים רבות אנו שוכחים שהזמנים שונים ממה שהיה כשהיינו בני נוער וגם ששיטות הלמידה והדרישות בבית הספר השתנו.

כיום, הלמידה מסתמכת הרבה יותר על הבנה ולא על שינון. בנוסף, הילדים כיום מוסחים הרבה יותר וקשה להחזיק אותם קשובים ומחוברים למה שקורה בכיתה לאורך שעות ארוכות, כך שרמת ההבנה, או לכל הפחות איכותה, יורדת. יתר על כן, כיום מכירים בחשיבות העצומה של לימוד היסודות בגילאים מוקדמים ומודעים להשפעה שיש ללמידה בכיתה ו' ולהרגלי הלמידה על הלימודים בעתיד - בתיכונים ואף באוניברסיטה.

לאור כל אלו, חשוב לדעת שלא תמיד מספיקה הלמידה בכיתה להבנה מעמיקה של החומר שלומדים בכיתה ו', ושלא תמיד למורים ולבית הספר יש את הכלים לספק לתלמידים את ההרגלים והעומק הלימודי הנדרשים בחטיבות הביניים. לכן, חשוב להשקיע מראש ולהביא את הילדים לכיתה ו' מוכנים.

הכנה לכיתה ו'

איך כדאי לעשות הכנה לכיתה ו'?

ראשית כל, יש להבין אילו מקצועות הילד הולך ללמוד בשנה הקרובה ומה יהיו התכנים בכל אחד מהם. חשוב להתאים את ההכנה למה שהילד ילמד, ולא לבלבל אותו עם מושגים ורעיונות שלא נוגעים בתכני הלימוד שלו. כמובן, שהרחבה והעמקה בנושאים הנלמדים יוסיפו ויעשירו את הילד אך חשוב לעשות אותם במידה ובאופן מותאם לרמה שלו.

בשלב הבא, כדאי לזהות את הנקודות שבהן הילד צריך את החיזוק המשמעותי ביותר. בהכנה של חודשים ספורים קשה לכסות חומרי לימוד ותכנים של שנה שלמה ולכן כדאי להתמקד במקצועות החלשים יותר, או האהובים פחות, וללמוד אותם בצורה מעמיקה ואף מהנה יותר מאיך שלומדים בכיתה.

אם הילד שלכם יודע את החומר אך מפחד ממבחנים, כדאי ליצור הכנה לכיתה ו' שמתרגלת מבחנים ועוזרת לו לגשת אליהם בצורה טבעית יותר. גם עבור ילד שלא מקבל פיק ברכיים במבחן, תרגול של מבחנים מהווה הכנה לכיתה ו' טובה ומרגילה אותו לרמת המבחנים והקושי הנדרשת ממנו במבחנים הגדולים שיתבצעו לקראת החטיבה.

הכנה לכיתה ו' עם 'בהצלחה'

בהצלחה הוא אתר המבחנים הגדול במדינה והוא מכיל מאגר עצום של מבחנים בנושאים שונים ומקצועות שונים למגוון כיתות הלימוד - החל מגילאי בית ספר יסודי ועד לסוף חטיבת הביניים. המבחנים בנושאים שונים ובכלל המקצועות הרלוונטיים לשנת הלימוד - היסטוריה, תנ"ך, גיאוגרפיה, מתמטיקה, לשון ועוד.

באמצעות המבחנים באתר, ניתן לתרגל את החומר במקצועות השונים וכך להבין היכן עומדים ביחס לחומר, כמו גם לדעת באילו נקודות להתמקד ואילו נושאים דורשים את הלמידה הרבה ביותר. 

אם אתם מחפשים מקום ממנו תוכלו להוציא חומרי הכנה לכיתה ו' - זה האתר עבורכם.

 

קישורים חשובים לתרגול מבחנים לקראת כיתה ו' לפי מקצוע:
 

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.